پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205157
مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج فارسان:
رمضان ماه دلدادگي بندگان به معبود يکتاست
تاریخ انتشار : 1395/03/18 09:10:03
نمایش : 1000
مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج فارسان گفت:ماه مبارک رمضان، ماه مهماني خدا، ماه بارش رحمت الهي، ماه بهار قرآن و ماه دلدادگي بندگان به معبود يکتاست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد رضا علوي گفت : ماه مبارک رمضان ماهي است که نزد خدا برترين ماه ها، روزهايش برترين روزها، شبهايش بهترين شبها و ساعتهاى آن بهترين ساعتهاست ؛ ماهى است که در آن به ميهمانى خدا دعوت شده و شما را در اين ماه از کسانى قرار داده اند که شايسته کرامت خدا هستند. نفس کشيدن شما در آن تسبيح و خوابيدنتان در آن عبادت و عمل شما در آن مقبول و دعاى شما در آن مستجاب است . پس با نيتهايى  پاک و خالص، و دلهايى صاف و صادق از خدا بخواهيد شما را موفق به روزه آن ، و خواندن کتابش نمايد. بدبخت کسى است که از آمرزش خدا در اين ماه بزرگ محروم شود.

علوي در ادامه  گفت: در روايات نيز از ماه رمضان با عظمت ياد شده است. در روايتى آمده است: با نزديک شدن ماه رمضان، رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله خطبه‌اي ايراد کرد و در فرازى از آن فرمود: «اى مردم! اين ماه، ماهى است که خداوند متعال شما را از ميان امتها به آن اختصاص داده است. اين ماه سرور و بزرگ همه ماهها است. در اين ماه شبى (ليلة القدر) است که بهتر از هزار ماه مى‌باشد.

در روايتى ديگر، ماه رمضان، ماه استجابت دعا، آمرزش گناهان، زياد شدن روزي، و ماه چند برابر شدن پاداش اعمال نيک و عبادات، معرفى شده است

ايشان در ادامه افزودند : ورود به اين ماه همراه با استغفار، توبه،  و اداى حق الناس، تلاوت قرآن، دعا، صدقه دادن، بخصوص در شب قدر و دهه آخر ماه،دعا هنگام رؤيت هلال ماه و نيز خواندن دعاى وارد شده در نخستين شب ماه، همچنين ديگر شبها و روزهاى اين ماه،افطاري دادن به مؤمنان، از جمله مواردي است که در اين ماه مبارک توصيه شده است .
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html